tribedo tribedo tribedo

Joensuun Tiedepuisto kasvaa fiiliksen voimalla

Julkaistu July 6, 2018

Opsetin Joensuun toiminnot ovat viime aikoina kasvaneet kovaa vauhtia. Alueen avuksi palkattiinkin keväällä oma esimies. Karjalan kunnailla on selvästi kova pöhinä!

Joensuun Tiedepuisto kasvaa fiiliksen voimalla

Opsetin Itä-Suomen toiminnot ovat kasvaneet kovaa vauhtia jo jonkin aikaa. Omaa toimipaikkaa Opsetilla ei Joensuussa ole, mutta OP:lla Tiedepuisto tarjoaa “työkodin” vuokrahenkilöstölle jopa kuudessa tiimissä. Kasvu on ollut niin voimakasta, että Joensuun toimintojen tueksi palkattiin toukokuussa oma palveluesimies Mari Räty.

Uusi esimies

Opsetlaisia on Joensuussa lähes 150 henkeä ja he kaikki työskentelevät pankkitoiminnan palveluissa. Väki on jakautunut kuuteen tiimiin luotto- ja vakuuspalveluiden, puhelinpalvelun, verkkoviestien ja korkokaton pariin. Kaikki tiimit työskentelevät Joensuun keskustan Tiedepuisto-kampuksella, jossa riittää vilinää muutenkin. Alueella kun työskentelee yli 120 yritystä ja läheiset oppilaitokset tuovat nekin alueelle paljon opiskelijoita. Tiedepuisto on myös alueen tuoreen esimiehen Marin toimipiste, jonne hän saapuu aamuvirkkuna paikalle jo kukonlaulun aikaan.

Mari aloitti uutena opsetlaisena toukokuussa ja sai heti vastuulleen Joensuun vuokrahenkilöstön, jonka esimies työskenteli aiemmin Kuopiosta käsin. “Joensuun kovan kasvun vuoksi omalle esimiehelle oli täällä tarvetta”, Mari kertoo. “Tavoitettavuus henkilöstön ja kumppanimme suuntaan on nyt parempi. Toimihenkilöille on etua siitä, että Opsetin esimies on tavoitettavissa paikan päällä ja minulle voi tulla juttelemaan silloin, kun kysyttävää herää”, Mari jatkaa.

Minut on otettu todella hyvin vastaan!

“Olen saanut paljon hyvää palautetta henkilöstöltä”, Mari kertoo alkutaipaleestaan. “Pyrin tutustumaan eri tiimien toimintaan pikkuhiljaa ja voin verkostoitua täällä niin meidän kuin OP:nkin toimihenkilöiden kanssa”, Mari kertoo. “Työpäivääni sisältyy keskusteluja toimihenkilöiden ja kumppanin kanssa, rekrytointia ja erilaisia hallinnollisia tehtäviä”, hän avaa arkeaan.

Henkilöstö intoa täynnä

Entä miten henkilöstö on kokenut nopean kasvun? Asiakasneuvoja Riitta Kontkanen ainakin on innoissaan työstään. “Alkuvuosi on ollut varsin kiireinen. Joensuu on kasvanut todella vahvasti”, Riitta vahvistaa. Kasvu näkyy erityisesti tiimien koossa ja määrässä. Riitta kertoo tiiminsä olevan nyt kooltaan nelisenkymmentä henkeä, mutta isompikin se on välillä ollut. Nykyiseen kokoon hän on tyytyväinen – ja tiimiin muutenkin.

“Aloitin työt Opsetilla 2012 ja nykyinen tiimini on Suomen paras”, Riitta hehkuttaa innoisssaan.

Erinomainen yhteishenki

Joensuun yhteydessä hyvä yhteishenki ja fiilis nousevat puheissa toistuvasti esiin. Riittakin vahvistaa tämän. “Teemme yleisesti paljon ryhmätöitä palaverissa ja suunnittelemme vuottamme. Näin kaikki sitoutuvat tehtäviin ja tavoitteisiin. Puhumme kaikesta avoimesti ja otamme työkaverit aina huomioon.”

Riitta itse työskentelee rahoitus- ja verkkoneuvonnassa. “Kaksi kolme päivää viikossa teen myös webbiä eli asiakaspalautteita. Vastaan tuleviin puheluihin, chatteihin, verkkoviesteihin ja välillä teen ulossoittoakin”, hän luettelee. “Tekeminen on monipuolista ja vaihtelevaa, minkä takia viihdynkin vallan mainiosti.”

Yhteishenki on aivan mahtava!

Riitta kehuu myös tiimin sisäistä tiedonjakoa ja valmennusta, jossa tiimiläiset opettavat toinen toisiaan. Se tarjoaa hyvän mahdollisuuden kehittyä työssä. Tiimihenkeä taas ylläpidetään monin tavoin. On yhteisiä aamustartteja, kilpailuja ja arvontoja. Tiimin yhtenäisyys ja rentous työpaikalla ovat tärkeitä. ”Pitää voida puhua muustakin kuin työstä. Pidetään yhtä vapaa-aikanakin. Yhdessä olemme vahvoja kaikessa tekemisessä”, Riitta tiivistää.

Tiedepuisto jatkaa kasvuaan

Avoimuus ja yhdessä tekeminen ovat Joensuun tekemisessä selvästi tärkeässä roolissa. Ehkä ne eivät ole menestyksen koko salaisuus, mutta ne ovat takuulla osaltaan siivittäneet Joensuun osastot huimaan kiitoon, joka näyttää myös jatkuvan nousujohteisena. Joensuusta kuullaan varmasti vielä paljon lisää iloisia uutisia.

Katso myös:
Kotimaan matkailu on kesän 2020 hitti – suuntana Joensuu 
Avoimet työpaikkamme Oikotiellä


Tribedon asiakkuuspäivä: Arvoa asiakkaalle – Miten voin kehittää asiakaskohtaamisia?

Julkaistu November 24, 2022

Tästä kirjoituksesta pääset lukemaan 1.11. asiakkuuspäivänämme viimeisen teeman asiantuntijoiden kertomia asioita siitä, kuinka asiakaskohtaamisia on mahdollista kehittää asiakkaalle arvoa luoden.
Lue lisää

Tribedon asiakkuuspäivä: Toimintaympäristö muuttuu – Miten vastaat osaamisen vahvistamisen tarpeeseen?

Julkaistu November 24, 2022

Tämän vuoden keväällä aloitettu ’perinne’ sai jatkoa, kun vietimme asiakkuuspäivää uusin ajankohtaisin aihein. Lue mistä teemoista asiantuntijat kertoivat 1.11. koskien toimintaympäristön muutoksista syntyviä osaamisen vahvistamisen tarpeita.
Lue lisää

Tribedon asiakkuuspäivä: Näkemyksiä murroksesta – Millainen on vetovoimainen työnantaja?

Julkaistu November 24, 2022

Tämän vuoden keväällä aloitettu ’perinne’ sai jatkoa, kun vietimme asiakkuuspäivää uusin ajankohtaisin aihein. Lue mistä teemoista asiantuntijat kertoivat 1.11. koskien näkemyksiä murroksesta työnantajanäkökulmasta.
Lue lisää

Avoimet työpaikat

Katso kaikki