tribedo tribedo tribedo

Stressitöntä työtä selkeällä työnkuvalla

Julkaistu December 21, 2021

On jälleen aika esitellä Tribedolta kumppanimme OP:n suuntaan urapolullaan edennyt: Sini. Tutustutaan tarkemmin hänen urapolkuunsa.

Stressitöntä työtä selkeällä työnkuvalla

Sinin tarina Tribedolla alkoi Joensuussa vuonna 2019, kun hän aloitti puhelinpalvelussa asiakasneuvojana. Tuolloin hänen tehtäviinsä kuului pääasiassa Osuuspankin puhelinpalveluun soittaneiden asiakkaiden opastaminen. Asiat koskivat päivittäisiä palveluita kuten tilejä ja verkkopalvelua.

”Tykkäsin tehtävistäni. Koen, että työnkuvani oli selkeä sillä tehtävät ja tavoitteet olivat tiedossa, joten tiesin mitä minun tulee tehdä. Työ ei tällöin aiheuttanut myöskään stressiä.”

”Aiempaa kokemusta finanssialasta minulla ei ollut, mutta asiakaspalvelusta oli. Päädyin hakemaan Tribedolle, koska toimiala kiinnosti. Tribedolta sain todella hyvän yleiskuvan pankkialasta, ja kehityin paljon asiakaspalvelijana”, avaa Sini ajatuksiaan.

 

Stressitöntä työtä opintojen oheen

Koko työuransa aikana Tribedolla Sini teki töitä 20–30 tuntia viikossa osa-aikaisesti, samalla Karelia ammattikorkeakoulussa tradenomiopintoja suorittaen. Näistä markkinointiin suuntautuvista opinnoista Sinillä on tarkoituksena valmistua ensi vuoden keväänä, alan harjoittelun jälkeen.

”Menen ensi keväänä markkinointitoimistoon harjoitteluun. Saa nähdä saako tämä uusi toimialakokeilu tuulta siipiensä alle, vai päädynkö takaisin pankkialalle, sillä haaveilen myös työstä puhelinpalvelun puolella rahoitusneuvojana”, toteaa Sini naurahtaen.

”Muistelen lämmöllä aikaani Tribedolla, koska opintojen ja työn yhdistäminen oli niin vaivatonta ja toimi todella hyvin. Kun toivoin työvuoroni ajoissa ennakkoon, pystyin laajojen työaikojen puitteissa tekemään töitä hyvin koulun aikataulun mukaan. Tykkäsin myös lauantaivuoroista, joita tein aina silloin tällöin”, muistelee Sini.

 

Puhelinpalvelusta konttorimaailmaan

Pohjois-Karjalan Osuuspankissa Sini aloitti kuluvan vuoden tammikuussa. Hänen työtehtäviinsä kuuluu nykyisin päivittäispalvelut, mutta nyt asiakastapaamiset toteutetaan puhelinpalvelun sijaan livenä ja puhelimessa. Työhön kuuluu sekä neuvontaa että opastusta kassalla ja infossa. Joinakin päivinä tehtävät ovat myös taustatehtäviä, jolloin työtehtävät ovat esimerkiksi perunkirjan tarkastusta ja soittopyyntöjen hoitamista.

”Nyt tehtäväni päivittäispalveluissa ovat myös esim. opintolaina- ja kuolinpesäasioita. Päivät ovat kyllä aina erilaisia, mistä pidän. Nykyisessä työssä parasta on kuitenkin ehdottomasti asiakaskohtaamiset, etenkin sellaiset, joissa tapaamisen aiheeseen voi perehtyä jo etukäteen, jolloin voin laajasti kertoa mahdollisista eri vaihtoehdoista kyseiseen tarpeeseen. Koen, että ne ovat niitä antoisimpia tapauksia”, Sini perustelee.

 

Erinomaista kokemusta ongelmanratkaisijalle

Tribedosta Sini kokee olleen apua hänen urallaan esimerkiksi siten että pankkimaailmasta tuli tutuksi se, mitä alalla tehdään ja miten laaja toimiala on.

”Mielestäni kukaan ei ole ikinä valmis, vaan aina voi kehittyä. Näin koen myös asiakaspalvelijana ollessani, ja sainkin Tribedolta siihen todella hyvää valmiutta ja oppia. Mielestäni alalle pääsy ja siellä työskentely on myös osoitus luotettavuudesta, sillä ala on niin tarkasti valvottu ja säädelty.”

”Suosittelen Tribedoa erityisesti ongelmanratkaisijahenkisille tyypeille. Koen että työaikani Tribedolla oli super-hauska kokemus. Työ oli stressitöntä, selkeän toimenkuvan takia, ja työkaverit ihan huippuja”, kertoo Sini iloisesti.

Tribedoa Sini kuvailisi sanoilla ystävällinen, helposti lähestyttävä, monipuolinen, joustava ja ketterä.


Esittelyssä kahden johtoryhmäläisemme kasvot

Julkaistu June 28, 2022

Tässä kirjoituksessa pääset tutustumaan kahteen johtajaamme, Piiaan ja Miitriin. Lue mm. missä merkeissä heihin voi törmätä ja millaiset taustat osaajilta löytyy.
Lue lisää

Mitkä osa-alueet vaikuttavat yrityksen työnantajamielikuvaan?

Julkaistu May 25, 2022

Tässä 3-osaisessa sarjassa käymme läpi puheenvuoroja teemoittain, ja sitä mitä ne pitivät sisällään. Viimeisenä käsittelyssä teema markkinoinnin ja viestinnän nykypalveluista, tarjoomasta ja työnantajamielikuvasta sekä rekrytointimarkkinoinnista.
Lue lisää

Työelämä on murroksessa; työkaluja osaamisen, henkilöstöhankinnan ja -pysyvyyden varmistamiseksi

Julkaistu May 25, 2022

Kirjoitimme tämän 3-osaisen sarjan, joka käsittelee järjestämiemme asiakkuuspäivien monipuolisia puheenvuoroja teemoittain. Tämän kirjoituksen sisällöstä löydät otsikon mukaisen aihealueen.
Lue lisää

Avoimet työpaikat

Katso kaikki